Contact|

Belichaamde gehechtheid
ritme en regulatie

14 oktober 2021 | Postillion Amsterdam & Online

4. Gehechtheid in beeld

Drs. Irma W.M. van Linge Roovers, Klinisch Psycholoog/Psychotherapeut.

Werkvorm: Deels presentatie, deels interactief (casuïstiek).
Leerdoelen:

  • Hoe en wanneer projectief onderzoek in te zetten
  • Herkennen van mentale representaties in projectief materiaal
  • Herkennen van onderliggende structuur en de regredierende beweging

Doelgroep: Professionals die geïnteresseerd zijn in projectief onderzoek.

Onder stress worden de gehechtheidsrepresentaties getriggerd en deze kunnen mogelijk tot nog meer stress leiden. Om een juist therapie aanbod te doen is het goed deze mentale representaties goed in beeld te krijgen. Kan projectief materiaal ons daarbij helpen? Hoe moet je deze inzetten bij kinderen, bij adolescenten en volwassenen? Wat kan er aan de hand van de verkregen tekeningen en ander projectief materiaal gezegd worden? En hoe ziet de zogenaamde regredierende beweging eruit?